Davranış Nörobilimi (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimDavranış Nörobilimi (YL)
Program DirektörüAnabilim Dalı Başkanı Aslı AKSOY GÜNDOĞDU Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Davranış Nörobilimi Yüksek Lisans diplomasına sahip olunur.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıDavranış Nörobilimi Yüksek Lisans programına başvurabilmek için adayların; 1) Tıp Fakültesi mezunu olup Psikiyatri, Nöroloji ve Çocuk Psikiyatrisi Uzmanı, Psikoloji, Genetik, Genetik Mühendisliği, Biyoloji, Hemşirelik, Tıbbi Biyolojik Bilimler Bölümleri ile Fen Edebiyat ya da Fen Fakültelerinin Biyoloji ve Moleküler Biyoloji bölümleri mezunu olmaları, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. 2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıDavranış Nörobilimi Yüksek lisansı programı 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında açılmış olup henüz öğrenci alımı yapılmamıştır Öğretim Dili Türkçe´dir. Program, beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ve 2. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 3. ve 4. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriSağlık Bakanlığı ve bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversite ve Özel Hastanelerde, çeşitli alanlarda özelleşmiş kliniklerde çalışabilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Çevresel faktörlerin davranışlarımız üzerine etkilerinin öğrenilmesi becerisi
2-Davranışı temellendiren biyolojik süreçleri ilişkilendirebilme becerisi
3-Davranışların ortaya çıkmasında ve kotrolünde rol oynayan faktörlerin öğrenilmesi
4-Endokrin sistem ve sinir sisteminin etkileşimini ve hormon sistemlerinin davranış ve bilişe etkilerini öğrenme becerisi
5-Genetiğin temel prensipleri ve genlerin davranışlarımız üzerindeki etkilerini öğrenme becerisi
6-Hastalık etkisine aracılık eden kimyasal nörotransmisyonu ve tedavide kullanılan ilaçların farmakolojisini öğrenme becerisi
7-Hayvanların davranış kalıpları ve bunları etkileyen etmenleri anlama becerisi
8-Kognitif ve davranışsal terapiler hakkında teorik bilgi edinme ve uygulama becerisi
9-Limbik sistemin nöroanatomik yapısı, işlevleri ve davranışlarımız üzerindeki etkilerini öğrenebilme becerisi
10-Nöroanatomi ve Nörofizyoloji temel kavarmlarını anlama ve öğrenme becerisi
11-Otizmi etyolojik açıdan incelem ve otizmde uygulanan terapi türleri hakkında bilgi sahibi olma
12-Öğrenme, öğrenme psikolojisi ve öğrenme üzerinde etkili nörobiyolojik etkenlerle ilgili bilgilerin edinilmesi
13-Psikiyatrik bozuklukların genel, biyokimyasal ve anatomik özelliklerinin öğrenilmesi becerisi
14-Santral sinir sistemi hasarlanmaları sonucunda geliştirilebilecek güncel bilgileri elde etme becerisi
15-Santral ve periferik sinir sistemi anomali ve patolojilerinin görüntülenmesi becerisi
16-Sinir dokusunun genel, biyokimyasal ve klinik özelliklerini öğrenme becerisi
17-Sinir sistemi araştırmalarında kullanılan elektrofizyoloji teknikleri hakkında teorik bilgileri edinme ve uygulama becerisi
18-Sinir sistemi hasarının patofizyolojisini öğrenme becerisi
19-Zeka kavramını ve davranışlarımız üzerindeki etkilerini öğrenme becerisi

Müfredat

Davranış Nörobilimi (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Tez



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
SBE TEZ 02 Tez Çalışması 1 0 15
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu 1 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
SBE TEZ 03 Tez Yazma ve Sonuç Raporu 1 0 5
LÜ SBE 04 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 15
Yıllık Toplam AKTS: 45